GTranslate

Czech Bulgarian Chinese (Traditional) Croatian Danish Dutch English Estonian Finnish French Greek Hungarian Italian Japanese Norwegian Polish Russian Spanish Swedish Ukrainian Vietnamese

Partneři

Novoměstský lázeňský půlmaraton

Popis

Od lázní přejít přes lávku a vlevo proti proudu Bezděčky zahájit běh. Běžíte pod zahrádkářskými koloniemi neustále souběžně s říčkou, na konci vás čeká první ostřejší kratší výběh vpravo, hned nahoře se stočíte vlevo a doběhnete až ke křížení železnice s hlavní silnicí. Těsně pod ním je hliněná cesta, která vpravo rovně doběhne až do vesnice Pohledec.

Přeběhem hlavní silnice v Pohledci se dostáváme do areálu bývalého mlýna, přebíháme Bezděčku a šikmo do kopce lehce vpravo vzhůru k úvozu, kudy běží žlutá turistická značka. Vpravo se po ní vydáme až na Studnice (nejvýše položená vesnice na Vysočině). V turistické chatě Studnice přebýval i Emil Zátopek. Poté se dáte po zelené turistické značce pod stožáry výzkumu námrazy k Pasecké skále, je možno vyběhnout až nahoru a pokochat se výhledem a potom pokračovat po modré turistické značce na Podmedlovský mlýn cestou s trailově hravým povrchem.

Stále po modré se přeběhem asfaltky dostanete na zelenou turistickou značku a technickou pasáží lesem (po pravé straně Medlovský rybník) se dostanete až na Rokytenské rozcestí a stále vlevo po zelené směr Nové Město až na hráz novoměstského koupaliště. Kdo by už měl kopečků dost, je dobré doběhnout rovně na náměstí, pokochat se a doběhnout k lázním a více než 15km máte hravě za sebou.

Kdo však chcete zažít něco zvlášť kvalitního, je potřeba přeběhnout po hrázi vpravo, až narazíte na asfaltovou cyklostezku a vydáte se vpravo směr Vysočina arena. Uvidíte tam biatlonový areál i nejdelší lyži v ČR. Na parkovišti před hotelem Ski se dáte po modré turistické vlevo a přeběhnutím hlavní silnice se dostanete na pověstný výběh na Harusák, kde si můžete vyzkoušet Daňkův kondiční test.

Nahoře u vysílače se dáte doleva podél plotu, po chvíli zahlédnete po levé straně vrchní kabinu lanovky (výhled ze sjezdovky na město), ale vy pokračujete po cestě z kopce a vyběhnete na louce. Po levé straně kopírujete les a běžíte do rohu, který je před vámi, a cesta v lese vás rovně zavede ke skokanským můstkům Šibenice (možno vylézt po schodech a pokochat se výhledem). Seběhnutím podél můstků se dostanete na cestu, která Vás dovede na hlavní silnici. Zatočíte doleva na hlavní silnici a po levé straně běžíte přes přejezd vlaku a kolem nemocnice rovně dolů až před mostek přes říčku Bobrůvku. Tam se dáte doprava mezi živými ploty a parkovištěm běžíte rovně až ke Kazmírovu rybníku, přeběhnete dřevěnou lávku, po pravé straně kopírujete zelenou policejní stanici a vyběhnete vzhůru ke studánce, kde se dáte doprava po Radniční ulici. Podběhnete radniční podloubí a dostanete se na krásné novoměstské náměstí. Oběhněte si kostel sv. Kunhuty se sgrafity Karla Němce z pravé strany a proběhnutím kolem zámku již uvidíte nákupní středisko Billa a za ním hned doleva podél Bezděčky jste v cíli – u Městských lázní.

Dopřejte si zaslouženou regeneraci…

Popis trasy

• Délka trasy: 20,95 km
  • Náročnost: obtížná

Mapa trasy

Zajímavosti na trase

Pohledec

49° 34' 42.7908" N 16° 5' 52.4004" E
Popis:

Základní údaje: 495 obyvatel, 650 m n.m., 3 km severovýchodně od Nového Města, spojení do obce autobusem, autem. V obci je prodejna smíšeného zboží.
Pohledec se nachází v CHKO Žďárské vrchy. Informační kiosek je ...

Podmedlovský mlýn

49° 37' 8.4792" N 16° 3' 48.7764" E
Popis:

Původně barokní stavba mlýna z 2. poloviny 18. století byla výrazně poznamenána klasicistní přestavbou. Vodní pohon zajišťoval zdejší potok Medlovka. Dnes již většina hospodářských budov včetně technického zázemí neexistuje. K ...

Rybník Medlov

49° 36' 49.1688" N 16° 3' 5.8536" E
Popis:

Rybník založený na horním toku Medlovky, která je přítokem Fryšávky, byl založen v pol. 16. století na pozemku zaniklé osady. Rybník vystavěl Vilém z Pernštejna. Má chladnou vodu s rozlohou 25ha. Na okolních rašeliništních ...

Koupaliště Nové Město na Moravě

49° 34' 43.842" N 16° 3' 52.434" E
Popis:

Přírodní koupaliště obklopené lesy se nachází cca 2 km severně od centra Nové Města a cca 1 km východně od hotelu SKI a lyžařského areálu. Hloubka koupaliště je 6,5 m.
Služby: dětské brouzdaliště, dětské hřiště
Kvalitu vody ...

Vysočina Arena

49° 34' 37.7832" N 16° 3' 11.106" E
Popis:

Areál Vysočina Arena-místo konání Mistrovství světa v Biatlonu, ve kterém se každoročně koná řada mezinárodních závodů, leží na západním okraji Nového Města na Moravě. Tradici lyžování a výroby lyží na ...

Test centrum, Sun's Caffé

49° 34' 42.3012" N 16° 3' 5.6988" E
Popis:

Test centrum Vysočina Arena nabízí všem návštěvníkům  testování nebo zapůjčení sportovního vybavení.

Harusův kopec (741 m)

Nad městem se vypíná Harusův kopec s televizní věží na vrcholu a sjezdovkou na východním svahu. Kdysi na kopci stávala turistická chata s rozhlednou, která bohužel za II. svět. války vyhořela a již nebyla obnovena. Na vrchol kopce vede od hotelu SKI trasa ...

Městské lázně Nové Město na Moravě

49° 33' 48.9996" N 16° 4' 47.2044" E
Popis:

Bazén, mokrý bar, fitness, solárium, masáže, saunový svět, zážitkové koupele.