GTranslate

Czech Bulgarian Chinese (Traditional) Croatian Danish Dutch English Estonian Finnish French Greek Hungarian Italian Japanese Norwegian Polish Russian Spanish Swedish Ukrainian Vietnamese

Partneři

Lázeňská desítka

Popis

Vyrážíme od lázní směr Billa a na rohu vlevo podél dřevěného plotu přiběhneme k hlavní silnici a přes přechod a doprava se dáme dolů na ulici Jánskou (ulice má svůj znak i vlajku, dominuje čtvrti, která nese hrdě název Zasranec). Kolem hospody Za vodou se dáme u kašnou s dvěma ústími spodní cestou až ke kapličce sv. Jána a vyběhneme si vlevo nahoru na horní cestu k transformátoru. Potom hned doprava a stále rovně až dorazíme k rybníčku a hlavní silnici. Stačí oběhnout rybníček u hlavní silnice a dát se hned doleva a pokračovat rovně po cestě až k tzv. trianglu (nivelační bod) a potom oběhnout rybníky Křivku a Němec ( jsou nyní po levé ruce), vracet se po druhé straně a proběhnout rovně po cestě přes les Michovy a hned po výběhu z lesa se dáme cestou vlevo. Neustále se držíme vlevo a kopírujeme rybníky až k hotelu Horní Dvůr a odtud kousek po asfaltové cestě až k vyhlídkové lavičce nad městem.

Seběhnutím po cestě dolů z kopce mezi zahrádkami se dostaneme k silnici, kterou jsme v témže místě na začátku přebíhali. Dáme se ale doprava a kolem evangelického hřbitova vyběhneme kopec až na parkoviště, zatočíme vlevo a přiběhneme ke Třem křížům na kopci Kalvárie, odkud je krásný výhled na Nové Město na Moravě.

Vrátíme se zpět na parkoviště, nebo si můžete běhat malý okruh kolem Třech křížů, nebo pokračovat vlevo na cestu, kterou jste již běželi. Dejte se po ní až k Michovům, avšak u lesa odbočte vlevo, přeběhněte silnici a po pravé straně máte les. Běžte rovně a hned za prvním polem najdete cestičku, kterou se dáte doleva a stále trpělivě rovně až k říčce Bezděčce. Doleva poběžíte podél říčky, až narazíte na Městské lázně, kde zrelaxujete.

Popis trasy

• Délka trasy: 10 km
  • Náročnost: středně náročná

Mapa trasy

Zajímavosti na trase

Tři kříže na kopci Kaplisko

Popis:

Jedná se o tři samostatně stojící kamenné kříže neobvyklé konfigurace, které leží na kopci Kaplisko východně od Nového Města na Moravě. Centrální kříž je větší a tvoří dominantu celku. Nese litinový korpus ...

Boží muka, Jánská ulice v Novém Městě na Moravě

Pocházejí z 16. století. Pozdější úprava byla provedena v roce 1785. Jedná se o polygonální pilíř s patkou, završený čtyřbokou kapličkou ze dvou stran otevřenou. Ve vrcholu je kříž s patkou s reliéfem Ukřižovaného. Jsou umístěna v ...